Toimintasuunnitelma

Ylöjärven seniorit ry Toimintasuunnitelma

YLEISTÄ
Yhdistyksen toiminnan tavoitteena on jakaa jäsenistölle tietoa ajankohtaisista asioista, edistää jäsenten vireyden ja aktiivisuuden säilyttämistä ja tuottaa hyvää mieltä ja virkistystä. Tavoitteena on myös alentaa kynnystä digitaalisten palvelujen käyttämiselle sekä vahvistaa nykyisen jäsenistön tietoteknistä osaamista.

HALLINTO
Yhdistys pitää vuosittain kaksi sääntömääräistä kokousta, kevät- ja syyskokouksen.
Hallitus kokoontuu joka kuukauden ensimmäisellä viikolla (ei kesä- heinäkuussa) sekä tarvittaessa.

KOULUTUS
Yhdistys aktivoi jäsenistöään osallistumaan liiton ja piirin järjestämiin koulutustilaisuuksiin. Yhdistyksen sisäistä koulutusta järjestetään tarvittaessa. Nettikerho on toiminut jo useita vuosia. Koulutustoimintaamme on Ylöjärven kaupunki luovuttanut eläkeläisjärjestöille yhteiset tilat kaupungin entisellä Varikolla, Teollisuustie 24.  Sieltä löytyvät laitteet, mm. digiprojektori ja dokumenttikamera, koulutusta ja kokouksia varten.
Yhdistys osallistuu koulutuksesta aiheutuviin kohtuullisiin kustannuksiin. Korvauksista päättää hallitus.

TIEDOTUS
Hallituksen tiedottaja hoitaa tapahtumien ilmoittelun Ylöjärven Uutisten ”MeNyt.fi” palstalla, Aamulehden ”Menot” palstalla sunnuntain lehdessä.
Nettisivuilla, ilmoitetaan yhdistyksen Tapahtumat, Kerhot, Matkat, Retket ko. tapahtumien vastuuhenkilöiden toimesta.
Jäsentiedote/toimintakalenteri jaetaan jäsenistölle kerran vuodessa jäsenmaksulaskutuksen yhteydessä.
Jäsenistön oma lehti, Patina, kertoo monipuolisesti senioritoiminnasta kautta Suomen. Lehti ilmestyy 6 kertaa vuodessa.

Yhdistyksellä on oma sähköposti: ylojarvenseniorit@gmail.com.

TOIMINTA
Jäsentilaisuus kuukauden kolmantena tiistaina, ei kesä – elokuussa, ellei toisin ole ilmoitettu.
Ruusujuhlaa vietämme lokakuussa ja Joulujuhlaa joulukuussa.

Kehotoimintamme on erittäin monipuolista, ks. Kerhotoiminta alla.

Järjestämme teatterimatkoja, kotiseuturetkiä, ulkoiluretkiä, tehdasvierailuja.

Ulkomaan matkoja järjestämme matkatoimisto-avusteisina, osallistumme liiton-, piirin- tai muiden yhdistysten matkoille.

Vierailemme ja kutsumme vieraiksi naapuriyhdistysten jäseniä, pidämme yhteyttä Ylöjärven seurakuntaan sekä Ylöjärven kaupungissa toimiviin eläkeyhdistyksiin.

KERHOTOIMINTA
Keskustelukerho, Kirjallisuuskerho, Kuntosalikerhot I ja II, Muistikerho, Nettikerho, Taidekerho ja   Ukulelekerho

Uusia harrastekerhoja on mahdollista perustaa, mikäli halukkuutta riittää ja vetäjä löytyy.
Kerhojen ajankohdista ja vetäjistä tiedotetaan paikallislehdessä, jäsentiedotteessa ja Nettisivuilla.

JÄSENHANKINTA
Toteutamme maltillista jäsenhankintaa ja pyrimme saamaan aktiivisia eläkeläisiä toimintaamme mukaan.

TALOUS
Taloutta hoidetaan syyskokouksessa hyväksytyn talousarvion mukaisesti,
Talous perustuu jäsenmaksuihin, arpajaistuottoihin ja kaupungin toiminta-avustukseen.